Levering & salgs betingelser

Levering & salgs betingelser

Nedenstående Levering & salgs betingelser gjelder for alle leveringer fra Sports Nutrition+ AS. Sportsnutrition.no er en nettbutikk hvor du finner ernæringstilskudd og klær for deg som trener.

Ekspedering av ordre – slik gjør du:

  • Velg produkt. Start med å velge produktgruppe i toppmenyen. Produktene er der delt inn i undergrupper slik at du lett skal finne det du er på utkikk etter. Alle produktene i undergruppa ser du så med bilde og pris. Du kan også søke etter produkt i søkefeltet oppe til høyre.
  • Les mer om produkter og legg i handlekurven. Klikk på produktet for å finne informasjon om produktet. Ønsker du å bestille produktet klikker man på knappen ”kjøp”. Produktet blir så lagt i handlekurven, og du kan se denne oppe til høyre.
  • Velg flere varer/fjern varer fra handlekurven. Ønsker du å handle flere varer, kan du velge produktgruppe på ny, eller søke etter produktet, og så handle som nevnt ovenfor. Ønsker du å fjerne varer fra handlekurven kan du gå til Se handlevogn og merke produktet du ønsker å fjerne. Trykk så på bildet av søppelbøtta under ”slett”.
  • Logg inn og fullfør bestillingen. Når du har valgt de varene du ønsker å kjøpe kan du velge knappen ”Til kassen”. Om du er kunde fra før kan du her logge deg inn med tidligere valgt e-postadresse og passord. Er du ny kunde, fyller du enkelt inn din informasjon (det sendes ikke personlige data videre til tredjepart uten kundens samtykke). Denne informasjonen lagres slik at du ikke trenger oppgi dette ved neste bestilling. Videre kan du velge om du ønsker å betale med kort eller som oppkrav. Du kan nå fullføre din bestilling ved å trykke knappen ”Bekrefte ordre”.
  • Bestillingen er nå sendt og vil bli behandlet raskt.

Forsendelse av varer
Varer sendes normalt i løpet av en til to virkedager fra de blir bestilt. Dette avhenger av sesong og bestillingstidspunkt. Transporttiden varierer avhengig av leveringsadresse. På din ordrebekreftelse finner du nærmere detaljer. Leveringstid er normalt innenfor en uke. Dersom et produkt er utsolgt vil varen settes på rest og sendes til deg så snart varen kommer inn på lager. Vi gjør oppmerksom på at dette kan ta opptil tre uker.

Sporing av forsendelse
Vi har for øyeblikket ikke sporingstjeneste tilgjengelig. Vi kan ta frem kollinummer og informasjon om hvor pakken din er dersom du sender oss ordrenummer på e-post: her.

Leveringssteder
Sports Nutrition leverer kun til fastlands-Norge og Svalbard. Har du spørsmål om levering utenom fastlands-Norge, kontakt oss her.

Fraktkostnader
Kostnader for frakt varierer avhengig av varens vekt. Sports Nutrition+ har koblet seg til postens frakt-kalkulator, slik at du som kunde ikke betaler mer enn det det koster å sende varen. Det er ingen skjulte kostnader når du handler hos Sports Nutrition+.

Betaling med kredittkort
Betaling med kredittkort er trygt og enkelt. Du taster inn kredittkortnummeret ditt, utløpsdatoen og en verifiseringskode (CVV2) og fullfører ditt kjøp. Sports Nutrition+ har her valgt å samarbeide her med Klarna, Norges ledende leverandør av internasjonale betalingsløsninger fra Visa, MasterCard og American Express, for å sikre at kredittkortinformasjon blir ivaretatt på riktig måte, og at din informasjon ikke kommer på avveie.

RETUR AV VARER
Informasjon om angrerett Angrerettloven trer i kraft hvis du angrer på et kjøp hos oss. Iht. angrerettloven har du innen 14 dager angrerett. Vi tar kun retur på varer som ikke er åpnet eller skadet.
Kort om angrerettloven:

  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e)
  • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)
  • Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr 150,- til Sports Nutrition+ for behandling av saken. Angre handel før varene er pakket/sendt Send en e-post her.

Etter at pakken er sendt eller hentet
Om du angrer etter å ha mottatt henteseddel i posten, hent pakken snarest mulig. Send en e-post til oss her og du vil motta en mail med nærmere informasjon. Send så pakken i retur. Du betaler kun returporto og ditt tilgodehavende vil bli oversendt din konto et par dager etter at vi har mottatt og behandlet saken.

Mangler i forsendelsen
Var der produkter som manglet i forsendelsen? Sjekk din ordre-/leveringsbekreftelse. Dersom det er avvik fra leveransen kan det være at noen av varene er satt på rest. Send oss en e-post her, så finner vi raskt ut av dette. E-posten må inneholde følgende informasjon:

  • Kundenummer
  • Ordrenummer
  • Varenummer på varen som mangler

Support vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd og rett opp eventuelle feil.

Mottatt feil vare
Har du mottatt en annen vare enn det som er spesifisert på ordre-/leveringsbekreftelsen, sender du en e-post til oss her. Beskriv hva som er feil. Du vil så motta en e-post med returskjema som du fyller ut og legger sammen med varen som skal sendes tilbake. Returavdelingen vil behandle din retur så fort vi mottar den. NB! Produktet må ikke være åpnet eller brukt! Vare skadet under transport

Hvis varen er skadet under transport, kan du gjøre følgende:

  • Ta vare på emballasje samt produktene.
  • Ta med deg den skadde forsendelsen og emballasjen til posten.
  • Sammen med posten skriver du ut en skademelding.
  • Postens skademelding sendes til Sports Nutrition+

Straks vi har mottatt skademelding fra posten sender vi deg erstatning for den skadede varen. Lovverket henviser til at du gjør ting “innen rimelig tid” og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 dager.